web
stats
پنج ماده غذایی چربی سوز
کد مطلب: 53851 | تاریخ مطلب: 1397/05/10
نسخه چاپی | ارسال به دوستان

پنج ماده غذایی چربی سوز

افرادی که در معرض اضافه وزن یا چاقی قرار دارند، از اهمیت رژیم در هنگام تلاش برای کاهش وزن آگاه هستند. درست است که شما باید تعادل بین آنچه می خورید و عادت های دیگر خود را پیدا کنید؛ هیچ غذای چربی سوز نمی تواند معجزه کند.

پنج ماده غذایی چربی سوز

افرادی که در معرض اضافه وزن یا چاقی قرار دارند، از اهمیت رژیم در هنگام تلاش برای کاهش وزن آگاه هستند. درست است که شما باید تعادل بین آنچه می خورید و عادت های دیگر خود را پیدا کنید؛ هیچ غذای چربی سوزنمی تواند معجزه کند. با این حال، بسیاری از گزینه های کم کالری وجود دارد که می تواند متابولیسم شما را بهبود بخشد.


۱-بلغور جو دوسر


 بلغور یکی از کامل ترین غذاها است که به شما در کاهش وزن کمک می کند. مواد مغذی موجود در جو دوسر باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.و به شما احساس سیری زیادی می دهد.


2-گریپ فوروت




این میوه خوشمزه در سراسر جهان به دلیل اثرات رژیم غذایی آن محبوب شده است. این میوه دارای مقدار کمی از کالری است و آب زیادی دارا است و به سوزاندن چربی کمک می کند.


گریپ فروت حاوی ویتامین A و C است که هر دو آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش چربی ذخیره شده در بدن کمک می کنند.


علاوه بر این، محتوای فیبر آن، سلامت گوارش شما را بهبود می بخشد و روده را پاکسازی می کندو


۳-سبزیجات سبز رنگ


این نوع سبزیجات ایده آل برای هر کسی که می خواهد وزن سالم و متعادل را بدست آورد،می باشد. آنها حاوی مواد مغذی ضروری هستند و سلامت لنفاوی و گوارشی شما را بهبود می بخشد.


غلظت بالا آنتی اکسیدان ها در این سبزیجات، آنها را برای مبارزه با اثرات منفی رادیکال های آزاد و کلسترول می کند.


علاوه بر این، به لطف فیبر بالا، فرایند گوارش را سرعت می بخشد. علاوه بر این، پروتئین آنها همچنین باعث افزایش توده عضلانی شما و بهبود عملکرد جسمانی شما می شود.


۴- سیب سبز




سیب سبز همیشه یکی از غذاهای توصیه شده برای چربی سوزی است.علاوه بر مقدار زیادی آب و کم کالری، برای هر رژیم مناسب است.


سیب سبز در مبارزه با چاقی بسیار موثر است زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C، فلاونوئیدها و بتا کاروتن است. به طور کلی، این مواد مغذی به کاهش چربی و بهبود متابولیسم کمک می کند.


علاوه بر این، سیب سبز همچنین شامل نوعی فیبر است که به عنوان پکتین شناخته می شود. این pH شما را تنظیم می کند و هضم غذا را تسریع می بخشد.


۵-کرفس




اگر هدف شما سوختن چربی باشد، کرفس یکی از محصولات غذایی است که نباید در رژیم غذایی روزانه خود فراموش کنید. کرفس دارای خواص ضد التهابی، دیورتیک، و پاک کننده است که به شما در کاهش وزن کمک زیادی می کند.


کرفس حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C، یک ماده مغذی است که به کاهش وزن کمک می کند، زیرا با تولید آدرنالین، هورمونی که سلول های چربی را از بین می برد، کمک می کند.


سعی کنید این غذاها را به رژیم خود اضافه کنید! به یاد داشته باشید که اثرات ممکن است فوری نباشد، اما خوردن آنها به صورت منظم، به شما در کاهش وزن کمک بسزایی می کند.




منبع: مجله سلامت، تیرماه 1397


1885

. انتهای پیام /*

دیدگاه ها و نظرات

برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
مسئولیت نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.
فرستنده: *  
پست الکترونیک:
نظر:
 
کد امنیتی:
ارسال

 
 

تازه ترين مطالب