web
stats
لیست مطالب

سواد رسانه ای؛ نیاز پیشرفت جامعه امروز

سواد رسانه ای؛ نیاز پیشرفت جامعه امروز

اگر سواد رسانه ای را علم تنظیم کننده روابط میان مخاطب و رسانه ها براساس هنجارهای درونی شده بدانیم، نباید از جایگاه آن در سیاست های رسانه ای کشورها غافل شویم.

رابطه مصرف رسانه های داخلی و خارجی با هویت ملی جوانان

رابطه مصرف رسانه های داخلی و خارجی با هویت ملی جوانان

مطالعه حاضر به بررسی وضعیت هویت ملی جوانان و ابعاد سازنده آن و رابطه استفاده از انواع رسانه های داخلی و خارجی با هویت ملی جوانان پرداخته است. برای سنجش هویت ملی ابعاد شش گانه مشخص و سپس رابطه مصرف انواع رسانه ها با ابعاد مختلف هویت ملی و شاخص ترکیبی هویت ملی بررسی شده است.

 برساخت معنایی زن روشنفکر خاص در سینمای پس از انقلاب اسلامی

برساخت معنایی زن روشنفکر خاص در سینمای پس از انقلاب اسلامی

هدف مقاله پیش رو پاسخ به این پرسش است که تصویر زن روشنفکر در سینمای پس از انقلاب اسلامی چگونه برساخته شده است؟ برای نیل به این هدف از مفهوم «روشنفکر خاص» «میشل فوکو» و روش «تحلیل روایت» استفاده شد.

بررسی و ارزیابی نقش رسانه ها بر توسعه گردشگری شهری با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر

بررسی و ارزیابی نقش رسانه ها بر توسعه گردشگری شهری با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر

صنعت گردشگری دارای آثار اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه ای می باشد. در این میان رسانه های جمعی و به ویژه تلویزیون به واسطه قابلیت ها و کارکردهایی چون اطلاع رسانی، آموزش، سرگرم سازی، اقناع، تبلیغ، بسیج عمومی و فرهنگ سازی می توانند نقش بی بدیلی را در صنعت توریسم بازی کنند.

طراحی الگوی عملیاتی جمع سپاری پایش برنامه های تلویزیونی صداوسیما

طراحی الگوی عملیاتی جمع سپاری پایش برنامه های تلویزیونی صداوسیما

هدف مقاله حاضر طراحی الگوی جمع سپاری پایش و نظارت بر برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران است. داده ها از طریق اجرای مصاحبه عمیق گردآوری شده است؛ برای این منظور ۱۷ نفر از مدیران و صاحب نظران و کارشناسان حوزه نظارت و تولید و پخش برنامه های تلویزیونی بر اساس اصول نمونه گیری نظری انتخاب شدند تا نظرات شان مبنای طراحی الگوی مذکور باشد.

عوامل مؤثر بر بازاریابی فیلم های سینمایی ایرانی از طریق رسانه های اجتماعی

عوامل مؤثر بر بازاریابی فیلم های سینمایی ایرانی از طریق رسانه های اجتماعی

صنعت سینمای ایران می تواند از فرصت رسانه های پر مخاطب اجتماعی برای بازاریابیِ محصولات تولیدی خود بهره ببرد. در این مقاله، برای شناسایی عوامل تأثیرگذار بر بازاریابی فیلم هایی سینمایی ایرانی از طریق رسانه­ های اجتماعی از روش دلفی در سه راند استفاده شد.

 وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

این مقاله میزان اعتماد به شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه در شهر تهران را بررسی می کند. برای این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ۸۰۰ پرسش نامة محقق ساخته بین شهروندان ۱۵ تا ۴۵ سالة تهرانی در پنج منطقة شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران توزیع شد.

تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط اعضای خانواده

تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط اعضای خانواده

کارشناسان علت بسیاری از خشونت های خانگی را نبود ارتباط و تعامل صحیح و گفت و گوی همدلانه در بستر خانواده ذکر کرده اند. با توجه به این موارد به نظر می رسد تلاش برای به حداقل رساندن تهدیدهای شبکه های مجازی در کاهش سلامت و پایداری نهاد خانواده، ضرورتی انکارناپذیر است.

تحلیل گفتمانی انتقاد اجتماعی در شعر شاعران انقلاب اسلامی

تحلیل گفتمانی انتقاد اجتماعی در شعر شاعران انقلاب اسلامی

ادبیات، سندی است اجتماعی که می توان با تحلیل آن، تصویری از شرایط اجتماعی هر دوران، از جمله دوران انقلاب اسلامی را به دست آورد. در این مقاله، با روش تحلیل گفتمان پدام انتقاد اجتماعی در شعر دهه اول تا سوم انقلاب اسلامی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

افکار عمومی در دام شیطنت رسانه ها

مروری بر اخباری که تکذیب شان دیده نمی شود

افکار عمومی در دام شیطنت رسانه ها

ماجرا از تیتر عجیب یک خبرگزاری اصولگرا شروع شد. این رسانه اصولگرا در گفت وگویی با یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تیتر زد ٩ میلیارد دلار ارز دولتی گم شد! همین تیتر کافی بود تا افکار عمومی نسبت به این اتفاق که اتفاق کوچکی هم نبود واکنش نشان دهد.

استقلال روزنامه نگاری

استقلال روزنامه نگاری

مطبوعات واقعا مستقل، وابستگی به قدرت و نفوذ اقتدار را رد می کنند و سنت حاکم را که به سانسور نهان می پرداخت محکوم می کنند، این مساله را که «مردم روشنفکر بدون تردید می پذیرند» را زیر سوال می برند، حجاب سانسور را پاره می کنند، اطلاعات و محدوده ای از ایده ها و عقاید را که پیش نیاز مشارکت مردم در زندگی سیاسی و اجتماعی است، در اختیار آنان قرار می دهند و فراتر از آن، بستری برای مردم فراهم می کنند تا در مورد موضوعاتی که برای شان اهمیت دارد به بحث و گفت وگو بپردازند. به این روش، بنیانی برای جامعه ای حقیقتا آزاد و دموکراتیک بنا می شود.

سنجش نگرش مردم ایران در خصوص بازی های رایانه ای (مقایسه نگرش افراد مورد مطالعه در رده سنی 7 تا 40 سال)

سنجش نگرش مردم ایران در خصوص بازی های رایانه ای (مقایسه نگرش افراد مورد مطالعه در رده سنی 7 تا 40 سال)

امروزه بازی های رایانه ای، به یکی از پرطرفدارترین تفریحات مردم در دنیا تبدیل شده اند؛ تفریحی که انسان های بیشماری را ساعت ها فارغ از دنیای واقعی مجذوب خود می کند و آرزوهای دست نیافتنی هر یک از آن ها را در دنیای مجازی تبدیل به واقعیت می کند.

وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

امروزه نفوذ و نقش آفرینی شبکه های اجتماعی را درمیان مردم جوامع مختلف نمی توان نادیده گرفت. هرچه شبکه های اجتماعی، به ویژه آن هایی که بر بستر تلفن همراه طراحی شده اند گسترش می یابند، تأثیر آنها برافراد نیز بیشتر می شود. این نفوذ تا حدی است که شبکه های اجتماعی به یک مرجع مهم برای تصمیم گیری تبدیل شده اند.

نقش بازی های رایانه ای در آموزش زبان بیگانه

نقش بازی های رایانه ای در آموزش زبان بیگانه

امروزه بازی های رایانه ای نه فقط ابزاری برای سرگرمی و تفریح، بلکه یکی از بزرگ ترین صنایع دنیای فناوری ارتباطات و اطلاعات هستند.در این میان، بازی های رایانه ای، به علت جذابیت ها و تعاملاتی که دارند، وسیله بسیار مناسبی جهت نیل به این اهداف است.امروزه بازی های رایانه ای نه فقط ابزاری برای سرگرمی و تفریح، بلکه یکی از بزرگ ترین صنایع دنیای فناوری ارتباطات و اطلاعات هستند.

 تحلیل پدیدارشناختی کاربران اینستاگرام در ایران

تحلیل پدیدارشناختی کاربران اینستاگرام در ایران

هدف این مقاله با عنوان «تحلیل پدیدارشناختی تجربه زیسته کاربران شبکه اجتماعی تصویری اینستاگرام در ایران» مطالعه تجربه زیسته کاربران ایرانی اینستاگرام است. ویژگی های خاص این شبکه اجتماعی سبب شده است تا نوع خاصی از تعاملات به واسطه آن شکل بگیرد. این ویژگی ها تجربیات نوینی را در روال های هر روزه کاربرانِ فعال جایگیر کرده است.

انگیزه های استفاده دانش آموزان متوسطه از شبکه های مجازی اجتماعی

انگیزه های استفاده دانش آموزان متوسطه از شبکه های مجازی اجتماعی

یافته ها نشان می دهد، دانش آموزان برای کسب اطلاعات جدید، سرگرمی و تفریح، ارتباط و تعامل با دیگران و خود ابرازی از شبکه های اجتماعی مجازی استفاده می کنند. همچنین انگیزه های دانش آموزان در استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی به ترتیب اولویت کسب اطلاعات، سرگرمی، ارتباط و تعامل و خودابرازی است.

چرا فرهنگ حماقت در شبکه های اجتماعی رو به گسترش است؟

لایک لودگی!

چرا فرهنگ حماقت در شبکه های اجتماعی رو به گسترش است؟

منتقدان توصیه می کنند اگر در شبکه های اجتماعی چیز مفیدی پیدا نکردید که بر اندیشه و تفکر و توانمندی تان بیفزاید، مجبور نیستید در آنها بمانید. قدرت واقعی کاربران در انتخاب است. انتخاب کنیم که کدام فضا بر ما می افزاید و کدام یک ما را به بلاهت مبتلا می کند.

واکاوی ویژگی های گفت وگو به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی

واکاوی ویژگی های گفت وگو به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی

کاریکاتور های مطبوعاتی به عنوان شکلی از بیان هنری انتقادی با کارکردی رسانه ای، در شناخت بهتر ابعاد فرهنگ یک جامعه، از توانایی بالای پژوهشی برخوردار هستند. هدف این پژوهش با عنوان «واکاوی ویژگی های گفت وگو به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی دهه اول انقلاب مشروطه» ، شناخت الگوی ارتباط کلامی مردم ایران و ویژگی های گفت وگوی آنان با یکدیگر به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی دهه اول انقلاب مشروطه است.

چالش ها و راهبردهای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی

چالش ها و راهبردهای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی

یکی از اصلی ترین چالش های پیشروی شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی، چالش عدم اطمینان و امنیت کاربران است. سرویس های شبکه اجتماعی در بستر وب نیز از اوایل دهه هشتاد شمسی در ایران شروع به فعالیت کردند و در طول چندین سال شاهد به وجود آمدن صدها سایت چت و گفتگو در فضای مجازی بودیم.

آینده رسانه های اجتماعی در ایران

آینده رسانه های اجتماعی در ایران

اجرای زنجیره وار تصمیم ها، مشارکت عمومی در فرایندهای تصمیم گیری و اجرا و طراحی تصمیم در پازلی از تصمیم های برنامه ریزی شده و دارای سناریوهای مختلف، از ضرورت های اولیه تصمیم گیری در حوزه های اجتماعی به خصوص در حوزه رسانه های اجتماعی است. حساسیت مضاعف این حوزه به واسطه ذات سیال، تغییرپذیر و حرکت های هیجانی و دفعی است که ممکن است تصمیم گیری ها را بی اثر یا منقلب کند.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10بعدی

از ملی گرایی تا جهان وطنی

کانون اندیشه جوان برگزار می کند:

از ملی گرایی تا جهان وطنی

1 از 4

روابط پیچیده ایران و روسیه: اتحاد استراتژیک هدفی دوجانبه؟

انجمن علوم سیاسی دانشگاه گیلان برگزار می کند:

روابط پیچیده ایران و روسیه: اتحاد استراتژیک هدفی دوجانبه؟

3 از 4

در کجا ایستاده ایم؟

انجمن علوم سیاسی ایران برگزار می کند:

در کجا ایستاده ایم؟

4 از 4

تازه ترين مطالب