web
stats
لیست مطالب

زمینه های نقض اخلاق در فضای مجازی

زمینه های نقض اخلاق در فضای مجازی

از مهم ترین نگرانی های اخلاقی در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی، مسأله حریم شخصی است. حفظ حریم شخصی یکی از حقوق اولیه بشر است. با قدرت گیری بخش تجاری و تبلیغاتی و گسترش شبکه های اجتماعی، مرزهای حریم خصوصی هر روز بیش از پیش تهدید می شود.

جایگاه زنان در رسانه های قزوین

جایگاه زنان در رسانه های قزوین

هدف از این پژوهش تعیین جایگاه زنان در رسانه های قزوین با نیم نگاهی به تاریخچه حضور این قشر در سازمان های رسانه ای و مقایسه بین دو جنس زن و مرد از نظر سمت ها،پستهای مدیریتی، وضعیت رفاهی و سایر شاخص ها است. ابزار اصلی این تحقیق استفاده از داده های موجود در خانه مطبوعات قزوین و مقایسه آنها با استفاده از نرم افزار بسته آماری برای علوم اجتماعی( Spss) است.

ماجرای یک اختلال نجومی

ماجرای یک اختلال نجومی

«مشترک گرامی نظر به اینکه مبلغ میاندوره جنابعالی از سقف مجاز افزایش یافته ارتباط شما به مدت 2 هفته یکطرفه میگردد جهت جلوگیری از قطع کامل نسبت به پرداخت قبض به روز به مبلغ «فلان» ریال صرفا از طریق سامانه 9990 اقدام فرمایید. همراه اول». این پیامکی بود که در دو روز گذشته روی تلفن همراه بسیاری از کاربران سیم کارت های همراه اول ظاهر شد و آن ها را شوکه کرد. این شوکه شدن البته ربطی به اصل پیام نداشت، بلکه در واکنش به مبلغ کلانی بود که جای «فلان» نشسته بود!

صورت بندی مسئله احساسات در ایران معاصر نظریه ای دربارۀ پویایی الگوهای عاطفی در ایران

صورت بندی مسئله احساسات در ایران معاصر نظریه ای دربارۀ پویایی الگوهای عاطفی در ایران

بخش اصلی مقاله به تشریح و بیان تفصیلی ساختار احساسات در ایران اختصاص دارد. در اینجا سه الگوی ساختار احساسات در ایران شامل «الگوی رسوب یافته»، «الگوی امروزی شده و مسلط» و «الگوی درحال ظهور» را از یکدیگر تفکیک شده؛ درونمایۀ اصلی تحلیل و توصیفی که در اینجا از ساختار احساسات در ایران معاصر ارائه شده این است که احساسات، «برساخت اجتماعی» است که با تحولات تاریخی و اجتماعی در هر جامعه ازجمله جامعۀ ایران دگرگون می شود.

سیاست های مطلوب رسانه ای شبکه هیسپان تیوی برون مرزی «با رویکرد دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران»

سیاست های مطلوب رسانه ای شبکه هیسپان تیوی برون مرزی «با رویکرد دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران»

تدوین سیاست های کاربردی مطلوب شبکه هیسپان تیوی، یکی از ملزومات مبنایی رسانه آلترناتیو مذکور است که در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای اسپانیایی زبان ایجاد شده است.

آینده مصرف رسانه ای مخاطبان: مطالعه موردی با روش دلفی

آینده مصرف رسانه ای مخاطبان: مطالعه موردی با روش دلفی

امروزه مصرف رسانه ها در سراسر جهان بسیار بالاست و با پیشرفت فناوری، فرصت های بیشتری برای انتخاب مخاطبان در موقعیت ها، مکان ها و با رفتارهای مختلف در سراسر جهان ایجاد شده است.

چالش ها و راهکارهای تأسیس تلویزیون گردشگری در ایران

چالش ها و راهکارهای تأسیس تلویزیون گردشگری در ایران

ایران دهمین کشور دنیا از لحاظ میراث فرهنگی، تمدن بشری و جاذبه های گردشگری است، اما از نظر جذب گردشگر در رتبه های پایین قرار دارد. گردشگری در دنیای کنونی یکی از مهم ترین راههای جذب درآمد و توسعه محسوب می شود و کشورهای مستعد گردشگری با بهره گیری از روش های مختلف و ازجمله راه اندازی شبکه های تلویزیونی گردشگری تلاش می کنند سهمی از صنعت گردشگری را به خود اختصاص دهند.

شناخت زمینه های ارائه طرح معامله قرن، امکان سنجی تحقق آن و رسالت شبکه های برون مرزی

شناخت زمینه های ارائه طرح معامله قرن، امکان سنجی تحقق آن و رسالت شبکه های برون مرزی

شکست طرح های پیشین برای سازش بین دو طرف صهیونیستی- فلسطینی، سران رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر آن داشت تا طرحی نو برای تحقق اهداف پیشین ارائه کنند که امروزه از آن به «معامله قرن» یاد می شود.

مسئولیت بین المللی قطع پخش ماهواره ای شبکه های تلویزیونی ایران از منظر حقوق بین الملل

مسئولیت بین المللی قطع پخش ماهواره ای شبکه های تلویزیونی ایران از منظر حقوق بین الملل

قطع کنندگان پخش ماهواره ای برخی از شبکه های جمهوری اسلامی ایران، با عناوین ادعایی همچون اقدامات متقابل، اقتضائات تحریم های شورای امنیت و اتحادیه اروپا و نقض حقوق بشر توسط ایران تلاش دارند عمل خود را از لحاظ حقوقی مشروع جلوه دهند.

تحلیل فردگرایی در شبکه های اجتماعی مجازی

تحلیل فردگرایی در شبکه های اجتماعی مجازی

مقیاس فردگرایی شبکه ای ساخته شده در این پژوهش که برای اولین بار سنجش شده است می تواند الگوی مناسبی در مطالعه فردگرایی در فضای مجازی باشد که لازم است اصلاح و دوباره سنجش شود.

معضلی به نام خبر دروغ

گزارشی از رواج اخبار جعلی در کشورهای مختلف جهان از طریق شبکه های مجازی؛

معضلی به نام خبر دروغ

در این متن ابتدا به تعریف عمومی عبارت «اخبار جعلی» پرداخته و سپس انواع دستکاری اطلاعات و دسته بندی های متاخر از آن آورده شده است. در ادامه خلاصه ای از موارد شیوع اخبار جعلی در کشورهای مختلف در سال های اخیر و پیامدهای آن برای اجتماع و سیاست عمومی برشمرده شده و به راهکارهای فعالان حوزه خبر و دولت ها در مواجهه با این اخبار (عموما مقابله و در مواردی انتفاع از آن) اشاره می شود.

رابطه میان تماشای سریال های فارسی زبان ماهواره با سرمایۀ اجتماعی زنان شهر تهران؛ مطالعۀ موردی شبکۀ جم

رابطه میان تماشای سریال های فارسی زبان ماهواره با سرمایۀ اجتماعی زنان شهر تهران؛ مطالعۀ موردی شبکۀ جم

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میان سریال های فارسی زبان شبکه جم با سرمایه اجتماعی زنان ساکن شهر تهران انجام شده است. روش پژوهش، پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه است.

ارائه مدل تقویت هویت ملی جوانان با استفاده از ظرفیت  های شبکه های اجتماعی داخلی

نگاه رسانه های خارجی

ارائه مدل تقویت هویت ملی جوانان با استفاده از ظرفیت  های شبکه های اجتماعی داخلی

با عنایت به دیدگاه انتقادی در حوزه ارتباطات و رسانه، رسانه ها از چنان قدرتی برخوردارند که می توانند محتوای منتشره را تحت تأثیر خاستگاه فرهنگی و هویتی خود قرار دهند.

سواد رسانه ای؛ نیاز پیشرفت جامعه امروز

سواد رسانه ای؛ نیاز پیشرفت جامعه امروز

اگر سواد رسانه ای را علم تنظیم کننده روابط میان مخاطب و رسانه ها براساس هنجارهای درونی شده بدانیم، نباید از جایگاه آن در سیاست های رسانه ای کشورها غافل شویم.

رابطه مصرف رسانه های داخلی و خارجی با هویت ملی جوانان

رابطه مصرف رسانه های داخلی و خارجی با هویت ملی جوانان

مطالعه حاضر به بررسی وضعیت هویت ملی جوانان و ابعاد سازنده آن و رابطه استفاده از انواع رسانه های داخلی و خارجی با هویت ملی جوانان پرداخته است. برای سنجش هویت ملی ابعاد شش گانه مشخص و سپس رابطه مصرف انواع رسانه ها با ابعاد مختلف هویت ملی و شاخص ترکیبی هویت ملی بررسی شده است.

 برساخت معنایی زن روشنفکر خاص در سینمای پس از انقلاب اسلامی

برساخت معنایی زن روشنفکر خاص در سینمای پس از انقلاب اسلامی

هدف مقاله پیش رو پاسخ به این پرسش است که تصویر زن روشنفکر در سینمای پس از انقلاب اسلامی چگونه برساخته شده است؟ برای نیل به این هدف از مفهوم «روشنفکر خاص» «میشل فوکو» و روش «تحلیل روایت» استفاده شد.

بررسی و ارزیابی نقش رسانه ها بر توسعه گردشگری شهری با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر

بررسی و ارزیابی نقش رسانه ها بر توسعه گردشگری شهری با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر

صنعت گردشگری دارای آثار اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه ای می باشد. در این میان رسانه های جمعی و به ویژه تلویزیون به واسطه قابلیت ها و کارکردهایی چون اطلاع رسانی، آموزش، سرگرم سازی، اقناع، تبلیغ، بسیج عمومی و فرهنگ سازی می توانند نقش بی بدیلی را در صنعت توریسم بازی کنند.

طراحی الگوی عملیاتی جمع سپاری پایش برنامه های تلویزیونی صداوسیما

طراحی الگوی عملیاتی جمع سپاری پایش برنامه های تلویزیونی صداوسیما

هدف مقاله حاضر طراحی الگوی جمع سپاری پایش و نظارت بر برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران است. داده ها از طریق اجرای مصاحبه عمیق گردآوری شده است؛ برای این منظور ۱۷ نفر از مدیران و صاحب نظران و کارشناسان حوزه نظارت و تولید و پخش برنامه های تلویزیونی بر اساس اصول نمونه گیری نظری انتخاب شدند تا نظرات شان مبنای طراحی الگوی مذکور باشد.

عوامل مؤثر بر بازاریابی فیلم های سینمایی ایرانی از طریق رسانه های اجتماعی

عوامل مؤثر بر بازاریابی فیلم های سینمایی ایرانی از طریق رسانه های اجتماعی

صنعت سینمای ایران می تواند از فرصت رسانه های پر مخاطب اجتماعی برای بازاریابیِ محصولات تولیدی خود بهره ببرد. در این مقاله، برای شناسایی عوامل تأثیرگذار بر بازاریابی فیلم هایی سینمایی ایرانی از طریق رسانه­ های اجتماعی از روش دلفی در سه راند استفاده شد.

 وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

این مقاله میزان اعتماد به شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه در شهر تهران را بررسی می کند. برای این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ۸۰۰ پرسش نامة محقق ساخته بین شهروندان ۱۵ تا ۴۵ سالة تهرانی در پنج منطقة شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران توزیع شد.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10بعدی

ایران و دیوان بین المللی دادگستری

دانشگاه تبریز برگزار می کند:

ایران و دیوان بین المللی دادگستری

2 از 4

ایدئولوژی و امر خیالی از لاکان تا آلتوسر

انجمن جامعه شناسی ایران برگزار می کند:

ایدئولوژی و امر خیالی از لاکان تا آلتوسر

3 از 4

یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل

دانشکده نفت برگزار می کند:

یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل

4 از 4

تازه ترين مطالب