web
stats
علوم ارتباطات

انگیزه های استفاده دانش آموزان متوسطه از شبکه های مجازی اجتماعی

انگیزه های استفاده دانش آموزان متوسطه از شبکه های مجازی اجتماعی

یافته ها نشان می دهد، دانش آموزان برای کسب اطلاعات جدید، سرگرمی و تفریح، ارتباط و تعامل با دیگران و خود ابرازی از شبکه های اجتماعی مجازی استفاده می کنند. همچنین انگیزه های دانش آموزان در استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی به ترتیب اولویت کسب اطلاعات، سرگرمی، ارتباط و تعامل و خودابرازی است.

چرا فرهنگ حماقت در شبکه های اجتماعی رو به گسترش است؟

لایک لودگی!

چرا فرهنگ حماقت در شبکه های اجتماعی رو به گسترش است؟

منتقدان توصیه می کنند اگر در شبکه های اجتماعی چیز مفیدی پیدا نکردید که بر اندیشه و تفکر و توانمندی تان بیفزاید، مجبور نیستید در آنها بمانید. قدرت واقعی کاربران در انتخاب است. انتخاب کنیم که کدام فضا بر ما می افزاید و کدام یک ما را به بلاهت مبتلا می کند.

واکاوی ویژگی های گفت وگو به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی

واکاوی ویژگی های گفت وگو به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی

کاریکاتور های مطبوعاتی به عنوان شکلی از بیان هنری انتقادی با کارکردی رسانه ای، در شناخت بهتر ابعاد فرهنگ یک جامعه، از توانایی بالای پژوهشی برخوردار هستند. هدف این پژوهش با عنوان «واکاوی ویژگی های گفت وگو به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی دهه اول انقلاب مشروطه» ، شناخت الگوی ارتباط کلامی مردم ایران و ویژگی های گفت وگوی آنان با یکدیگر به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی دهه اول انقلاب مشروطه است.

چالش ها و راهبردهای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی

چالش ها و راهبردهای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی

یکی از اصلی ترین چالش های پیشروی شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی، چالش عدم اطمینان و امنیت کاربران است. سرویس های شبکه اجتماعی در بستر وب نیز از اوایل دهه هشتاد شمسی در ایران شروع به فعالیت کردند و در طول چندین سال شاهد به وجود آمدن صدها سایت چت و گفتگو در فضای مجازی بودیم.

آینده رسانه های اجتماعی در ایران

آینده رسانه های اجتماعی در ایران

اجرای زنجیره وار تصمیم ها، مشارکت عمومی در فرایندهای تصمیم گیری و اجرا و طراحی تصمیم در پازلی از تصمیم های برنامه ریزی شده و دارای سناریوهای مختلف، از ضرورت های اولیه تصمیم گیری در حوزه های اجتماعی به خصوص در حوزه رسانه های اجتماعی است. حساسیت مضاعف این حوزه به واسطه ذات سیال، تغییرپذیر و حرکت های هیجانی و دفعی است که ممکن است تصمیم گیری ها را بی اثر یا منقلب کند.

طراحی مدل مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی

طراحی مدل مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی

هدف اصلی این پژوهش با عنوان «طراحی مدل مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی با رویکرد فرهنگی» ارائه مدلی برای مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی با رویکرد فرهنگی است. از آنجایی که در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی بصورت کلی و با رویکرد فرهنگی بصورت خاص مدلی وجود ندارد لذا در این پژوهش از روش تئوری داده بنیاد برای طراحی مدل استفاده گردید.

بازآفرینی حوزه های علمیه در فضای مجازی

بازآفرینی حوزه های علمیه در فضای مجازی

آنچه پیش روی شماست، گزارش نشست طرح «بازآفرینی حوزه های علمیه در فضای مجازی» است که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریار، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی درحضور رئیس محترم حوزهای علمیه سراسر کشور، حضرت آیت الله علیرضا اعرافی و نیز اعضای شورای مدیریت حوزه های علمیه ارائه شده است.

 تدوین مدل مطلوب روابط عمومی ایرانی اسلامی

تدوین مدل مطلوب روابط عمومی ایرانی اسلامی

یافته های کیفی پژوهش نشان داد که مدل مطلوب روابط عمومی ایرانی اسلامی از 4 مضمون فراگیر مدیریتی، محتوایی، الکترونیکی و سرمایه اجتماعی به اشباع نظری رسیده است و آنگاه نگاره شبکه مضامین ترسیم شد.یافته های پژوهش کمی در بخش تحلیل توصیفی نشان داد که میزان شاخص کل روابط عمومی مطلوب ایرانی اسلامی در میان چهار نهاد انقلابی در سطح نسبتاً مطلوبی قرار دارد.

 سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران

سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران

پژوهش حاضر با عنوان «شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران» هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع داده ها، کمی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی از نوع پیمایشی است.

اثر پوشش رسانه ای بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بازار سهام

اثر پوشش رسانه ای بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بازار سهام

امروزه اهمیت و جایگاه اطلاعات در تصمیمات سرمایه گذاری بر کسی پوشیده نیست. از این رو کارکرد رسانه های جمعی با تاکید بر دو عنصر اصلی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی می تواند نقش بسزایی در تغییرات قیمت سهام و تصمیم گیری سرمایه گذاران ایفا نماید.

سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران

سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران

پژوهش حاضر با عنوان «شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران» هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع داده ها، کمی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی از نوع پیمایشی است.

رسانه ها چگونه اصلاحات اقتصادی را تسهیل می کنند؟

صدایی برای اصلاحات

رسانه ها چگونه اصلاحات اقتصادی را تسهیل می کنند؟

تا کمتر از چهار ماه قبل در ادبیات اقتصادی ایران خبری از واژه «ابرچالش» نبود. از مشکلات مختلفی که هر از گاهی گریبان اقتصاد را می گرفت و سخت می فشرد با عناوینی مانند بحران، معضل، چالش یا مساله یاد می شد. دکتر مسعود نیلی اما در روزهای پایانی شهریورماه بر مهم ترین و دشوارترین معضلاتی که اقتصاد کشور با آنها دست وپنجه نرم می کند نام دیگری نهاد؛ شش چالش بزرگ اقتصاد یعنی نظام بانکی، بودجه، بیکاری، آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی عنوان ابرچالش گرفتند و به زودی به سرخط خبری بسیاری از رسانه ها تبدیل شدند.

اعتراضات اجتماعی و مطالبات مدنی در شبکه های اجتماعی چه نتایجی دارند؟

اعتراضات آرام شبکه ای

اعتراضات اجتماعی و مطالبات مدنی در شبکه های اجتماعی چه نتایجی دارند؟

از روزهایی که مردم صدای اعتراضشان را با دیوار نوشته و شب نامه و روزنامه های زیرزمینی به گوش دیگران می رساندند چندان نگذشته است. روزگاری که فعالان اجتماعی و سیاسی، دانشجویان، جوانان و مردم عادی با زحمت و هزینه بسیار، به دستگاه استنسیل و کپی پناه می بردند تا اندیشه های مخالف و منتقد و معترض یا مطالبه گرشان را تکثیر کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند تنها چند دهه گذشته است.

 بررسی راهبردهای تولید کنش های گفتاریِ در فیس بوک

بررسی راهبردهای تولید کنش های گفتاریِ در فیس بوک

یافته های این پژوهش با عنوان «بررسی مقابله ای راهبردهای تولید کنش های گفتاریِ موافقت کردن و مخالفت کردن در فیس بوک (مقایسه فارسی زبانان با انگلیسی زبانان) / علوم ارتباطات» نشان داد که بین فارسی زبانان و انگلیسی زبانان تفاوت معنی داری از لحاظ استفاده از راهبرد های موافقت و مخالفت و نیز راهبردهای ابراز احساسات در هنگام موافقت و مخالفت وجود دارد.

رسانه ها در چه شرایطی می توانند از آتش خشونت های خیابانی بکاهند؟

آتش نشانی رسانه

رسانه ها در چه شرایطی می توانند از آتش خشونت های خیابانی بکاهند؟

رسانه ها نه قدرتمند مطلق اند و نه بی قدرت مطلق، بلکه متغیری واسط در جریان های اجتماعی محسوب می شوند. اگر چنین است، آیا می توان از آنها به عنوان واسطه خواباندن آتش کشمکش ها استفاده کرد؟ جواب این است که بله، به شرطی که رسانه ها و خبرنگاران پس از به دست آوردن زمینه «آزادی مسوولانه»، مجهز به «ابزار تحلیل کشمکش» باشند.

شبکه های اجتماعی چگونه نارضایتی مجازی را به شورشی حقیقی تبدیل می کنند؟

شبکه های خشم و توقع

شبکه های اجتماعی چگونه نارضایتی مجازی را به شورشی حقیقی تبدیل می کنند؟

در واقع می توان در این مورد خاص گفت شبکه های اجتماعی می توانند تبدیل به جنبش های مجازی با توقعات فزاینده شوند. اینجاست که به قول کاستلز قدرت این جریان ها از جریان های قدرت پیشی می گیرد

اسلام هراسی در رسانه های مکتوب غربی

اسلام هراسی در رسانه های مکتوب غربی

رابطه سیاست رسانه ای غرب با جریان اسلام هراسی به حدی است که برخی تحلیل گران رسانه های غربی را منشا اصلی اسلام هراسی می دانند. از میان انواع گوناگون رسانه ها، حوزه رسانه های مکتوب و چاپی، به ویژه مطبوعات، زمینه آغازین پژوهشگران برای بررسی «اسلام هراسی رسانه ای» بوده است.

سوگیری رسانه ای در بازارهای مالی

سوگیری رسانه ای در بازارهای مالی

پژوهش پیش رو با عنوان «سوگیری رسانه ای در بازارهای مالی (با تاکید بر علل فردی و سازمانی)» ضمن بیان علل سوگیری رسانه ها در بازار سهام، علل فردی سوگیری روزنامه نگاران را با توجه به دلایل فردی و سازمانی مورد توجه قرار داده است. آن گاه اشکال و روش های جهت گیری خبرنگاران مالی در بورس تهران را بیان می دارد.

آیا صنعت ویدئوی آنلاین می تواند از پخش تلویزیونی پیشی بگیرد؟

رقیب سرسخت

آیا صنعت ویدئوی آنلاین می تواند از پخش تلویزیونی پیشی بگیرد؟

گرچه هنوز پیش بینی متقنی وجود ندارد که نشان دهد تلویزیون در آینده نزدیک میدان رقابت را به ویدئوی آنلاین واگذار می کند اما، بی تردید زنگ ها برای این رسانه به صدا درآمده است. در دنیایی که هر فرد می تواند میلیون ها محتوای تصویری را در گوشی موبایل خود حمل کند و مهم تر از آن، در هر لحظه هرچه می خواهد و ترجیح می دهد ببیند یا به اشتراک بگذارد، شاید دیگر جایی برای تلویزیون های قدیمی با محتوای یکنواخت و دستگاه های پخش عظیم الجثه باقی نماند.

ابعاد فقهی و حقوقی بازی های مجازی

ابعاد فقهی و حقوقی بازی های مجازی

فضای مجازی به مدد دانش فناوری اطلاعات و با معرفی نسل جدیدی از بازی های رایانه ای تحت عنوان «بازی های مجازی» موجب تحولات شگرفی در صنعت بازی و سرگرمی شده است.مهم ترین ابعاد فقهی و حقوقی بازی های برخط، ابتدا بحث مشروعیت و قانونی بودن خود بازی ها و سپس وضعیت حقوقی معاملات درون بازی است. نوشتار حاضر سعی دارد چالش های مذکور را با رویکرد فقهی ـ حقوقی مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10بعدی

تازه ترين مطالب