web
stats
علوم ارتباطات

عوامل مؤثر بر بازاریابی فیلم های سینمایی ایرانی از طریق رسانه های اجتماعی

عوامل مؤثر بر بازاریابی فیلم های سینمایی ایرانی از طریق رسانه های اجتماعی

صنعت سینمای ایران می تواند از فرصت رسانه های پر مخاطب اجتماعی برای بازاریابیِ محصولات تولیدی خود بهره ببرد. در این مقاله، برای شناسایی عوامل تأثیرگذار بر بازاریابی فیلم هایی سینمایی ایرانی از طریق رسانه­ های اجتماعی از روش دلفی در سه راند استفاده شد.

 وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

این مقاله میزان اعتماد به شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه در شهر تهران را بررسی می کند. برای این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ۸۰۰ پرسش نامة محقق ساخته بین شهروندان ۱۵ تا ۴۵ سالة تهرانی در پنج منطقة شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران توزیع شد.

تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط اعضای خانواده

تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط اعضای خانواده

کارشناسان علت بسیاری از خشونت های خانگی را نبود ارتباط و تعامل صحیح و گفت و گوی همدلانه در بستر خانواده ذکر کرده اند. با توجه به این موارد به نظر می رسد تلاش برای به حداقل رساندن تهدیدهای شبکه های مجازی در کاهش سلامت و پایداری نهاد خانواده، ضرورتی انکارناپذیر است.

تحلیل گفتمانی انتقاد اجتماعی در شعر شاعران انقلاب اسلامی

تحلیل گفتمانی انتقاد اجتماعی در شعر شاعران انقلاب اسلامی

ادبیات، سندی است اجتماعی که می توان با تحلیل آن، تصویری از شرایط اجتماعی هر دوران، از جمله دوران انقلاب اسلامی را به دست آورد. در این مقاله، با روش تحلیل گفتمان پدام انتقاد اجتماعی در شعر دهه اول تا سوم انقلاب اسلامی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

افکار عمومی در دام شیطنت رسانه ها

مروری بر اخباری که تکذیب شان دیده نمی شود

افکار عمومی در دام شیطنت رسانه ها

ماجرا از تیتر عجیب یک خبرگزاری اصولگرا شروع شد. این رسانه اصولگرا در گفت وگویی با یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تیتر زد ٩ میلیارد دلار ارز دولتی گم شد! همین تیتر کافی بود تا افکار عمومی نسبت به این اتفاق که اتفاق کوچکی هم نبود واکنش نشان دهد.

استقلال روزنامه نگاری

استقلال روزنامه نگاری

مطبوعات واقعا مستقل، وابستگی به قدرت و نفوذ اقتدار را رد می کنند و سنت حاکم را که به سانسور نهان می پرداخت محکوم می کنند، این مساله را که «مردم روشنفکر بدون تردید می پذیرند» را زیر سوال می برند، حجاب سانسور را پاره می کنند، اطلاعات و محدوده ای از ایده ها و عقاید را که پیش نیاز مشارکت مردم در زندگی سیاسی و اجتماعی است، در اختیار آنان قرار می دهند و فراتر از آن، بستری برای مردم فراهم می کنند تا در مورد موضوعاتی که برای شان اهمیت دارد به بحث و گفت وگو بپردازند. به این روش، بنیانی برای جامعه ای حقیقتا آزاد و دموکراتیک بنا می شود.

سنجش نگرش مردم ایران در خصوص بازی های رایانه ای (مقایسه نگرش افراد مورد مطالعه در رده سنی 7 تا 40 سال)

سنجش نگرش مردم ایران در خصوص بازی های رایانه ای (مقایسه نگرش افراد مورد مطالعه در رده سنی 7 تا 40 سال)

امروزه بازی های رایانه ای، به یکی از پرطرفدارترین تفریحات مردم در دنیا تبدیل شده اند؛ تفریحی که انسان های بیشماری را ساعت ها فارغ از دنیای واقعی مجذوب خود می کند و آرزوهای دست نیافتنی هر یک از آن ها را در دنیای مجازی تبدیل به واقعیت می کند.

وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

وضعیت اعتماد جوانان به شبکه های اجتماعی در شهر تهران

امروزه نفوذ و نقش آفرینی شبکه های اجتماعی را درمیان مردم جوامع مختلف نمی توان نادیده گرفت. هرچه شبکه های اجتماعی، به ویژه آن هایی که بر بستر تلفن همراه طراحی شده اند گسترش می یابند، تأثیر آنها برافراد نیز بیشتر می شود. این نفوذ تا حدی است که شبکه های اجتماعی به یک مرجع مهم برای تصمیم گیری تبدیل شده اند.

نقش بازی های رایانه ای در آموزش زبان بیگانه

نقش بازی های رایانه ای در آموزش زبان بیگانه

امروزه بازی های رایانه ای نه فقط ابزاری برای سرگرمی و تفریح، بلکه یکی از بزرگ ترین صنایع دنیای فناوری ارتباطات و اطلاعات هستند.در این میان، بازی های رایانه ای، به علت جذابیت ها و تعاملاتی که دارند، وسیله بسیار مناسبی جهت نیل به این اهداف است.امروزه بازی های رایانه ای نه فقط ابزاری برای سرگرمی و تفریح، بلکه یکی از بزرگ ترین صنایع دنیای فناوری ارتباطات و اطلاعات هستند.

 تحلیل پدیدارشناختی کاربران اینستاگرام در ایران

تحلیل پدیدارشناختی کاربران اینستاگرام در ایران

هدف این مقاله با عنوان «تحلیل پدیدارشناختی تجربه زیسته کاربران شبکه اجتماعی تصویری اینستاگرام در ایران» مطالعه تجربه زیسته کاربران ایرانی اینستاگرام است. ویژگی های خاص این شبکه اجتماعی سبب شده است تا نوع خاصی از تعاملات به واسطه آن شکل بگیرد. این ویژگی ها تجربیات نوینی را در روال های هر روزه کاربرانِ فعال جایگیر کرده است.

انگیزه های استفاده دانش آموزان متوسطه از شبکه های مجازی اجتماعی

انگیزه های استفاده دانش آموزان متوسطه از شبکه های مجازی اجتماعی

یافته ها نشان می دهد، دانش آموزان برای کسب اطلاعات جدید، سرگرمی و تفریح، ارتباط و تعامل با دیگران و خود ابرازی از شبکه های اجتماعی مجازی استفاده می کنند. همچنین انگیزه های دانش آموزان در استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی به ترتیب اولویت کسب اطلاعات، سرگرمی، ارتباط و تعامل و خودابرازی است.

چرا فرهنگ حماقت در شبکه های اجتماعی رو به گسترش است؟

لایک لودگی!

چرا فرهنگ حماقت در شبکه های اجتماعی رو به گسترش است؟

منتقدان توصیه می کنند اگر در شبکه های اجتماعی چیز مفیدی پیدا نکردید که بر اندیشه و تفکر و توانمندی تان بیفزاید، مجبور نیستید در آنها بمانید. قدرت واقعی کاربران در انتخاب است. انتخاب کنیم که کدام فضا بر ما می افزاید و کدام یک ما را به بلاهت مبتلا می کند.

واکاوی ویژگی های گفت وگو به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی

واکاوی ویژگی های گفت وگو به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی

کاریکاتور های مطبوعاتی به عنوان شکلی از بیان هنری انتقادی با کارکردی رسانه ای، در شناخت بهتر ابعاد فرهنگ یک جامعه، از توانایی بالای پژوهشی برخوردار هستند. هدف این پژوهش با عنوان «واکاوی ویژگی های گفت وگو به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی دهه اول انقلاب مشروطه» ، شناخت الگوی ارتباط کلامی مردم ایران و ویژگی های گفت وگوی آنان با یکدیگر به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی دهه اول انقلاب مشروطه است.

چالش ها و راهبردهای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی

چالش ها و راهبردهای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی

یکی از اصلی ترین چالش های پیشروی شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی، چالش عدم اطمینان و امنیت کاربران است. سرویس های شبکه اجتماعی در بستر وب نیز از اوایل دهه هشتاد شمسی در ایران شروع به فعالیت کردند و در طول چندین سال شاهد به وجود آمدن صدها سایت چت و گفتگو در فضای مجازی بودیم.

آینده رسانه های اجتماعی در ایران

آینده رسانه های اجتماعی در ایران

اجرای زنجیره وار تصمیم ها، مشارکت عمومی در فرایندهای تصمیم گیری و اجرا و طراحی تصمیم در پازلی از تصمیم های برنامه ریزی شده و دارای سناریوهای مختلف، از ضرورت های اولیه تصمیم گیری در حوزه های اجتماعی به خصوص در حوزه رسانه های اجتماعی است. حساسیت مضاعف این حوزه به واسطه ذات سیال، تغییرپذیر و حرکت های هیجانی و دفعی است که ممکن است تصمیم گیری ها را بی اثر یا منقلب کند.

طراحی مدل مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی

طراحی مدل مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی

هدف اصلی این پژوهش با عنوان «طراحی مدل مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی با رویکرد فرهنگی» ارائه مدلی برای مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی با رویکرد فرهنگی است. از آنجایی که در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی بصورت کلی و با رویکرد فرهنگی بصورت خاص مدلی وجود ندارد لذا در این پژوهش از روش تئوری داده بنیاد برای طراحی مدل استفاده گردید.

بازآفرینی حوزه های علمیه در فضای مجازی

بازآفرینی حوزه های علمیه در فضای مجازی

آنچه پیش روی شماست، گزارش نشست طرح «بازآفرینی حوزه های علمیه در فضای مجازی» است که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریار، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی درحضور رئیس محترم حوزهای علمیه سراسر کشور، حضرت آیت الله علیرضا اعرافی و نیز اعضای شورای مدیریت حوزه های علمیه ارائه شده است.

 تدوین مدل مطلوب روابط عمومی ایرانی اسلامی

تدوین مدل مطلوب روابط عمومی ایرانی اسلامی

یافته های کیفی پژوهش نشان داد که مدل مطلوب روابط عمومی ایرانی اسلامی از 4 مضمون فراگیر مدیریتی، محتوایی، الکترونیکی و سرمایه اجتماعی به اشباع نظری رسیده است و آنگاه نگاره شبکه مضامین ترسیم شد.یافته های پژوهش کمی در بخش تحلیل توصیفی نشان داد که میزان شاخص کل روابط عمومی مطلوب ایرانی اسلامی در میان چهار نهاد انقلابی در سطح نسبتاً مطلوبی قرار دارد.

 سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران

سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران

پژوهش حاضر با عنوان «شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران» هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای سیاست گذاری فرهنگی رسانه ها در ایران انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع داده ها، کمی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی از نوع پیمایشی است.

اثر پوشش رسانه ای بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بازار سهام

اثر پوشش رسانه ای بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بازار سهام

امروزه اهمیت و جایگاه اطلاعات در تصمیمات سرمایه گذاری بر کسی پوشیده نیست. از این رو کارکرد رسانه های جمعی با تاکید بر دو عنصر اصلی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی می تواند نقش بسزایی در تغییرات قیمت سهام و تصمیم گیری سرمایه گذاران ایفا نماید.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10بعدی

بررسی لایحه تأمین امنیت زنان؛ بیم ها و امیدها

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی برگزار می کند:

بررسی لایحه تأمین امنیت زنان؛ بیم ها و امیدها

1 از 4

همایش «نقش سازمان بین المللی کار در تحقق اهداف منشور ملل متحد»

انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد فراخوان مقاله داد:

همایش «نقش سازمان بین المللی کار در تحقق اهداف منشور ملل متحد»

2 از 4

38مین نشست آشنایی با ملل "برزیل"

بنیاد جوانه صلح برگزار میکند:

38مین نشست آشنایی با ملل "برزیل"

3 از 4

نشست نقد و بررسی کتاب دانشگاه نخبه، دانشگاه توده

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار می کند:

نشست نقد و بررسی کتاب دانشگاه نخبه، دانشگاه توده

4 از 4

تازه ترين مطالب