web
stats
سلامت

عوارض خرما برای سلامتی

خرما اگر چه دارای ارزش غذایی بالایی است اما مضراتی دارد که می توانید در این مطلب بخوانید:

عوارض خرما برای سلامتی

خرما از مواد غذایی است که دارای ارزش غذایی بالایی است و بسیار مصرف آن توصیه میشود اما باید بدانید این ماده مغذی نیز دارای مضراتی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

سویا برای سلامتی مفید است یا مضر؟

سویا برای سلامتی مفید است یا مضر؟

در تحقیقات جدید کشف شده که سویا ممکن است شما را دربرابر ماده سمی بی پی ای یا بیسفنول آ محافظت کند. (BPA) یک ماده مرکب سمی است که در وسایل پلاستیکی و لوازم منزل یافت شده و باعث ناباروری می شود و طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در بدن 96 درصد از مردم امریکا وجود دارد.

نسخه گیاهی برای پیشگیری از انسداد سرخرگ ها

نسخه گیاهی برای پیشگیری از انسداد سرخرگ ها

چه به آترواسکلروز مبتلا باشید و چه نباشید، همه انسان ها با افزایش سن سخت شدن سرخرگ ها را تجربه می کنند. این به معنای آن است که محافظت پیشگیرانه از سرخرگ ها ایده خوبی محسوب می شود.

آیا بادکش درمانی برای شما مناسب است؟

بادکش درمانی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آیا بادکش درمانی برای شما مناسب است؟

حتما شما نیز اسم بادکش درمانی را بارها و بارها شنیده اید. زمانی که به دنبال روش های درمانی جایگزین برای بیماری خود می گردید می توانید از این روش بهره مند شوید. حالا سوال اینجاست که بادکش درمانی چیست و آیا می تواند برای شما مناسب باشد؟ بیشتر افراد درک درست و کاملی از این روش خاص ندارند به همین خاطر برای تصمیم گیری دچار مشکل می شوند و نمی توانند به خوبی تصمیم بگیرند.

آشنایی با حمله یا سکته قلبی

آشنایی با حمله یا سکته قلبی

حمله قلبی (Hearth Attack) زمانی رخ می دهد که یک لخته خونی جریان خون عروق کرونر (رگهایی که ماهیچه های قلب را تغذیه می دهند) را قطع می کند. جریان خون قطع شده که حین حمله قلبی رخ می دهد، قادر به آسیب رساندن و یا نابود کردن بخشی از قلب می باشد.

معضلی به نام آلرژی بهار

معضلی به نام آلرژی بهار

معضلی به نام آلرژی بهارژنتیک از موثر ترین عوامل ابتلا به حساسیت است. موادی مثل گرده گیاهان، برخی داروها، مو و پشم و پر حیوانات، گرد و غبار هوا، بعضی غذاها و نیش حشرات. این مواد آلرژی زا باعث می شوند که سیستم ایمنی بدن، بیش از حد فعال شود و علائم حساسیت را در بدن ایجاد کند. آلرژی های فصلی، یکی از انواع شایع آلرژی هاست. حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد در فصل بهار و پاییز به آن مبتلا می شوند.

از ابلاغ تا اجرا ... مسیری برای نظام سلامت

از ابلاغ تا اجرا ... مسیری برای نظام سلامت

در حدود سه سال پیش «سیاست های کلی سلامت» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به متولیان سلامت کشور ابلاغ گردید. در این مقاله به تحلیل بندهایی از این متن ارزشمند پرداخته شده است.

ایرانی ها چقدر روغن نباتی می خورند؟

ایرانی ها چقدر روغن نباتی می خورند؟

سرانه مصرف روغن های نباتی در دهه ۴۰ معادل ۲.۵ کیلوگرم، در هه ۵۰ معادل ۴.۷ کیلوگرم، در دهه ۶۰ معادل هشت کیلوگرم، در دهه ۷۰ معادل ۱۲ کیلوگرم و در دهه ۸۰ معادل ۱۶ کیلوگرم اعلام شده است.

خوراکی های مفید در عید نوروز

خوراکی های مفید در عید نوروز

برای اینکه چربی و قند خون را بتوان تا حد امکان در ایام نوروز کنترل کرد باید از خوراکی های کاهنده چربی و قند خون کمک گرفت و تا جای ممکن از انها استفاده کرد.

رژیم هایی که خطر کمبود ویتامین D را افزایش می دهند

رژیم هایی که خطر کمبود ویتامین D را افزایش می دهند

اگر یک رژیم غذایی پالئو را دنبال می کنید مراقب نشانه های کمبود ویتامین D، مانند خستگی، افسردگی، ناباروری، درد مزمن، و عفونت های تنفسی مکرر باشید.

گزینه هایی برای درمان ورم لثه

گزینه هایی برای درمان ورم لثه

از آنجایی که ورم لثه خفیف ترین شکل بیماری پریودنتال (بیماری لثه) است، در صورت اقدام به موقع به راحتی درمان پذیر است.

نحوه خوابیدن برای کمردرد

اگر کمردرد دارید چگونه باید بخوابید؟

نحوه خوابیدن برای کمردرد

کمردرد نه تنها زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد بلکه می تواند بر روی خواب نیز اثر بگذارد. علاوه بر این، موقعیت ضعیف بدن به هنگام خواب ممکن است کمردرد را بدتر نماید یا حتی موجب بروز چنین دردی شود. خوب حالا سوال اینجاست که بهترین موقعیت برای خوابیدن در چنین شرایطی چیست؟

بیماری آنفولانزای مرغی: علائم، تشخیص و درمان

بیماری آنفولانزای مرغی: علائم، تشخیص و درمان

از زمان ظهور بیماری آنفولانزای مرغی در سال 1997 میلادی در هنگ کنگ تا سال 2006، حدود دویست میلیون پرنده و چند صد نفر انسان، جان خود را از دست دادند.این بیماری از طریق تماس با مدفوع، خون، ترشحات تازه ی مجاری تنفسی پرندگان بیمار و محیط زیست آلوده منتقل می شود.

چقدر پروتئین در روز مصرف کنیم؟

میزان پروتئین مورد نیاز ورزشکاران چقدر است؟

چقدر پروتئین در روز مصرف کنیم؟

پروتئین تنها برای دوندگان ماراتن نیست. مواد غذایی قوی برای هر بدنی مفید است. غذاهای غنی از پروتئین نه تنها عضلات کم چرب ساخته و احساس سیری طولانی مدت به شما می دهند بلکه سوخت و سازتان را هم تقویت می کنند؛ چون بدن شما برای شکستن پروتئین و گوارش، نسبت به کربوهیدرات، انرژی بیشتری می خواهد. چه ورزش بکنید و چه نه، تمام بزرگسالان مرد باید روزانه حداقل ۵۶ گرم و تمام بزرگسالان زن ۴۶ گرم پروتئین مصرف کنند.

نگاهی به وضعیت افراد دچار آسیب بینایی در ایران

نگاهی به وضعیت افراد دچار آسیب بینایی در ایران

در این نوشتار نخست به تشریح مشکلات و موانع موجود در مسیر زندگی افراد دارای آسیب بینایی پرداخته شده است و در ادامه کوشش شده است راهکارهای قابل بررسی و تحقق پذیر برای حل مشکلات و حذف موانع موجود ارائه گردد.

عوارض آلودگی هوا بر سلامت انسان

عوارض آلودگی هوا بر سلامت انسان

به دنیا آمدن نوزادان کم وزن و بیش فعال، اختلال عصبی، حمله قلبی،بیماری تنفسی، دیابت و سرطان ریه فقط بخشی از دهها پیامد آلودگی هواست که امروز تبدیل به جامی از "شوکران" برای ساکنان کلانشهرها شده است.

فواید دویدن و اشتباهات رایج در دویدن

فواید دویدن و اشتباهات رایج در دویدن

با دویدن ضربان قلب منظم تر می شود و فشار خون کاهش می یابد. همچنین دویدن میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و احتمال لخته شدن خون در رگ ها و حملات قلبی را کم می کند.

کربوهیدرات های سالم رژیم غذایی

10 مورد از کربوهیدرات هایی که به عقیده متخصصان باید بیشتر بخورید؛

کربوهیدرات های سالم رژیم غذایی

در چند سال گذشته کربوهیدرات ها مقصر اصلی چاقی و بیماری هایی همچون دیابت، بیماری های قلبی وسایر موارد شناخته شده اند. به لطف داستان های موفقیت آمیزی که در مورد رژیم غذایی غنی از پروتئین وجود دارد، بیشتر افراد بر این باورند که حذف کلی کربوهیدرات ها می تواند به کاهش وزن کمک کند. با این وجود چنین طرز فکری به هیچ عنوان درست نیست.

آیا عرق کردن کالری می سوزاند؟

آیا عرق کردن کالری می سوزاند؟

عرق کردن روش طبیعی بدن برای تنظیم دمای آن است. اینکار با ازاد کردن آب و نمک انجام می شود که برای خنک کردن شما بخار می گردد. عرق کردن خود به خود به سوزاندن مقادیر زیادی از کالری منجر نمی شود اما این موضوع باعث می شود وزن آب بدن کمتر شود. البته این از دست دادن موقتی است. وقتی که بدن با نوشیدن آب یا خوردن مواد غذایی هیدراته می شود، دوباره وزن به حالت قبل بر می گردد.

علائم پوکی استخوان

علائم پوکی استخوان

شما نیز همانند بیشتر افراد ممکن است مشکلاتی همچون پوکی استخوان را مرتبط به سنین بالا بدانید و زیاد نگران آن نباشید. اگرچه این موضوع درست است و شکستگی استخوان ها بیشتر در افراد بالای ۶۵ سال دیده می شود اما دلیل اصلی ایجاد چنین بیماری هایی در سال های جوانی نهفته است. به عبارت دیگر، اگر می خواهید در سنین پیری استخوان های سالم و محکمی داشته باشید باید همین امروز دست به کار شوید.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10بعدی

تازه ترين مطالب